La meva foto
Benvinguts a la meva cuina! Aquí hi trobareu, tot tipus, de receptes per la cuina del dia a dia. I algunes d'elles, elaborades al microones. Descobrireu que és una eina que serveix, per quelcom més, que per escalfar un got de llet! Espero que la visita sigui profitosa. I que en disfruteu, tant, com jo cuinant.

dilluns, 16 de març del 2015

CARXOFES AMB FORMATGE BLAU


La Mercè del blog Destapant Cassoles " Del blog al plat" , aquest mes de Març, ens convida ha visitar un blog conegut.

                      ELS FOGONS DEL PARE

He triat una recepta fàcil /publicada el Maig del 2010/ pensant que es pogués fer amb les verdures de temporada. 
    
                                        
INGREDIENTS

8 carxofes

sal i pebre

oli


formatge blau

SOM-HI

Netejar les carxofes treien les fulles de fora i tallar-les per la 
meitat.

Les posem amb una paella o cassola plana salpebrades a coure amb una part d'oli per 3 d'aigua (no cal que les cobreixin)a foc lent de 30 a 45 minuts, fins que veiem s'ha begut el liquid (si veiem que son cuites i encara tenen líquid, el trèiem). Ficar amb una safata per anar al forn i posar a sobre un tros de formatge blau i els i donem un cop de gratinador.

La recepta original recomana ficar formatge blau del Moli de la Llavina o Blau Osona. (jo no el baix trobar i baix utilitzar un blau que baix trobar al super).

El que mes agradat es el sistema de coure les carxofes. 
Es calcula 2 carxofes per comensal.


8 comentaris:

  1. M'encanten les carxofes però encara més el formatge blau, la provare, gràcies per la recepta Isabel :)
    Anna

    ResponElimina
  2. A casa en tinc un que aquesta recepta li encsntaria . Probare la manera ee coure les carxofes.
    Petons

    ResponElimina
  3. fàcil i boníssima, sobretot ara que encara trobem carxofes bones. La combinació la trobo molt encertada!

    ResponElimina
  4. El formatge blau no m'agrada gaire, però suposo que li deu donar un toc molt bo a a aquestes carxofes.
    Petons

    ResponElimina
  5. A casa som formatgers... i tinc 2 quilos de carxofes... ja tinc com fer-les!! petons

    ResponElimina
  6. Carxofes de temporada: recepta de temporada!, quin aspecte més bo Isabel!. Moltes gràcies per participar (com sempre), segur que si no coneixies aquest blog, a tú, com a bona bona cuinera, t'haurà encantat oi?

    ResponElimina
  7. Molt bona elecció, i amb producte de temporada! La provaré però amb un altre formatge que no m'agrada el blau! Una abraçada!

    ResponElimina
  8. Hola Isabel,
    Gràcies per dedicar part del teu temps a navegar per entre les propostes del meu bloc. M'alegra saber que n'has trobat alguna que t'ha fet el pes.
    Aquesta és una molt bona opció de preparar i presentar les carxofes i tal com les mostres tenen una pinta fantàstica.
    Aniré seguint les teves receptes.
    Una abraçada.
    Manel.

    ResponElimina