La meva foto
Benvinguts a la meva cuina! Aquí hi trobareu, tot tipus, de receptes per la cuina del dia a dia. I algunes d'elles, elaborades al microones. Descobrireu que és una eina que serveix, per quelcom més, que per escalfar un got de llet! Espero que la visita sigui profitosa. I que en disfruteu, tant, com jo cuinant.

dimarts, 15 de març del 2011

CREMA CATALANA DE LA IAIA




Els fogons de la Bordeta i Xocolata desfeta, ens han proposat, per aquesta convocatòria de la recepta del 15. LA CREMA CATALANA.

Aquí va la meva.

Com pode-ho veure, aquesta crema es la típica que sempre vaig veure a casa de la meva Iaia, boníssima, rústica però com jo me la mengaba quan era petita.


INGREDIENTS:

  • 1/2 litre de llet
  • 4 rovells d'ou
  • 125 grams de sucre
  • 20 grams de midó o farina de blat
  • 1 pell de llimona
  • 1 branca de canyella
  • sucre per cremar
  • melindros

PREPARACIÓ:

Posar un cassó al foc amb la llet, la pell de llimona i la branca de canyella, quan comencí a bullir, s'aparta del foc i afegim una mica de llet freda mesclada amb el midó o la farina de blat i colar.
Mentrestant, mesclar els rovells amb el sucre, fins que quedi lligat, ficar amb un cassó i afegir la llet colada i posar al foc, sense parar de remenar, fins notar que esta a punt de bullir.

Apartar i omplir les cassoletes de fang o una plata, al refredar s'espessirà.

Abans de servir, tirar per sobre sucre, que cremarem amb una pala de cremar o amb el bufador.

Bon dia de San Josep i Bon Profit.


20 comentaris:

  1. A casa mai falta la crema per Sant Josep.

    ResponElimina
  2. La de la iaia sempre és la més bona, eh? amb aquests melindronets!!

    ResponElimina
  3. Bona cremeta Isabel! Ara hi clavaria una cullera aquestes cassoletes...
    Gràcies per participar en la proposta :)
    Petonets!!

    ResponElimina
  4. Home, és que jo per dissabte ja estic a punt per la millor versió... la de tota la vida, i també amb recepta de la iaia i amb melindros! jejeje M'encanta la teva proposta Isabel!
    Estem molt contents de que hagis participat!
    Un petó molt gran!
    Sandra

    ResponElimina
  5. Hola Isabel,
    Les millors receptes, sense dubte, les que tenim heretades de les mames, les Iaies. I amb melindros, tant nostres. M'encanta! Petons

    ResponElimina
  6. Així m'agrada, rústica i tradicional!, els melindros formen part de la crema!, visca les postres de la iaia!

    ResponElimina
  7. Trobo fantàstic que hagis fet una recepta de casa, t'ha quedat molt i molt bé!

    ResponElimina
  8. Amb la recepta de la iaia no podia sortir millor!. Fer-la amb midó és més difícil que amb la Maizena, oi?

    ResponElimina
  9. La millor, sempre la de la iaia!!! t'ha quedat molt bonica amb el melindros!
    Petonets

    ResponElimina
  10. que bona la crema de la iaia , jo l'altre dia tambe en vaig fer,petons

    ResponElimina
  11. Amb el temps es valoren més el fer d´abans...no hi ha cap recepta que faci ombra a les de les iaies.

    ResponElimina
  12. La crema catalana clàssica són les postres de sempre per Sant Josep... a casa no falta mai!

    ResponElimina
  13. en casa esta crema cae siempre para san josep
    peto
    miquel

    ResponElimina
  14. Crema amb melindros: què més es pot demanar?

    ResponElimina
  15. El meu pare, que es diu Josep, no ha perdonat mai la crema de Sant Josep el dia del seu sant.
    Jo sóc més de menjar-me-la sola, i sense cremar. Però aquest any faré una excepció, perquè els Reis em van regalar un bufador, i l'he d'estrenar!!!
    Petons

    ResponElimina
  16. Isabel, com les de la iaia no n'hi han perquè estan plenes de bons records.
    T'han quedat perfectes
    Bon cap de setmana

    ResponElimina
  17. Isabel; És que el que no sapiguen les iaies...Que vagi de gust Isabel¡¡ :-D :-D :-D

    ResponElimina
  18. Gràcies a tots, per els vostres comentaris.

    Glòria, se qué arribo tard, però si et serveix d'algo, el midó es desfà amb la llet, com la farina de blat.

    ResponElimina
  19. Hola, avui és la primera vegada que m'he atrevit a fer la crema , encara no l'hem menjat però la que a quedat a les vores, està boníssima.

    ResponElimina