La meva foto
Benvinguts a la meva cuina! Aquí hi trobareu, tot tipus, de receptes per la cuina del dia a dia. I algunes d'elles, elaborades al microones. Descobrireu que és una eina que serveix, per quelcom més, que per escalfar un got de llet! Espero que la visita sigui profitosa. I que en disfruteu, tant, com jo cuinant.

dijous, 24 de març del 2011

BLEDES BOSTON














A vegades no cal gastar gaire, per donar un toc diferent al menjars senzills i fer divertides les coses mes cotidianes.

INGREDIENTS:

  • 1 manat de bledes tendres
  • farina
  • aigua
  • sal
  • sèsam
  • oli
  • vinagre de poma
  • 1 cullerada de mel
PREPARACIÓ:

Netegem les bledes, separant les fulles del tronc ho.

Piquem les fulles petites i les fem servir per fer un plat de verdura, saltejades o puré.

Els tronchos, procurarem que siguin tendres, els polim i tallem a trossos, si son una mica gruixuts el partim a lo llarg.

Preparem la tempura, possan amb un bol la farina i l'aigua mol freda, fem la papil·la i afegim un grapat de llavors de sèsam. passem per la tempura els tronchets, prèviament salats i fregim amb oli molt calent.

Assequem sobre paper de cuina i acompanyem amb una vinagreta feta amb vinagre de poma , oli, una cullerada de mel i sèsam.

Servir calents, tan com aperitiu o acompanya ment de qualsevol plat (carn o peix).

11 comentaris:

  1. Ja tens raó, ja!
    Però a casa les bledes no tenen gaire èxit, i mira que són bones. A mi m'encanten! Bullides, amb cigrons... però mai m'he menjat les penques arrebossades, i això que n'havia sentit a parlar!
    Petons

    ResponElimina
  2. mira que tinc unes bledes a casa que no sabia que fer amb elles a mi m'agraden moolt pero als demes res de res jajaj o sigui que les faré aixi.petonsss

    ResponElimina
  3. A mi m'encanten les bledes! I aquestes amb les pengues arrebossades deuen ser molt i molt bones! Per cert, tens idea de perquè es diuen Boston? La meva germana està vivint allà i m'ha fet gràcia!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  4. Jo també estic intreigada pel nom, per què es diuen Boston?
    A nosaltres la verdura ens agrada de totes maneres, aquesta és una manera diferent de menjar bledes fantàstica!

    ResponElimina
  5. ostres Isabel! quina manera més bona de menjar bledes! m'ha agradat molt!!! petonets i bon cap de setmana

    ResponElimina
  6. A mi que ja m'encanten les bledes bullides imagina't aquestes!
    Jo també em pregunto perquè es diuen Boston.

    ResponElimina
  7. No se m'hauria acudit mai! I han de ser bones! Les tastarem. I jo també em preguntó per què es diuen Boston.

    ResponElimina
  8. Les bledes m’encanten nomes bullides, amb raig de bon oli.
    Les penques si son grosses me les guardo totes, per menjar-me-les també bullides però per coure-les sense la fulla. O sigui d’un manat dues menges
    També m’ha intrigat lo de Bòston
    Petons

    ResponElimina
  9. Saps que precisament ahir vaig fer bledes amb patata i vaig reservar les penques per a fer-les arrebossades?, ja,ja, doncs avui mateix les faré com tú proposes!, tenen una molt bona pinta!. Un petonet.

    ResponElimina
  10. És un plat que sempre resulta. Queden tan bones.
    Bon cap de setmana

    ResponElimina
  11. Margarida- El buen comer y algo más-Judith :
    Pense-ho que les penques de bledes arrebossades, no fan el gust tipic de la bleda, proveu-les estan mol bones.
    Sandra- Gemma- Les coses de Llàbiro- El taller de Cuina- Siòn:
    Lo de Boston es anecdotic.
    Mercè- A peu coix:
    Es veritat son mol bones, recienfetes.

    ResponElimina