La meva foto
Benvinguts a la meva cuina! Aquí hi trobareu, tot tipus, de receptes per la cuina del dia a dia. I algunes d'elles, elaborades al microones. Descobrireu que és una eina que serveix, per quelcom més, que per escalfar un got de llet! Espero que la visita sigui profitosa. I que en disfruteu, tant, com jo cuinant.

dissabte, 20 de setembre del 2014

LLOM AMB SALSA D'AMETLLES



INGREDIENTS

1 quilo de llom de porc de 2 colors

 llet

100 grams de farina d'ametlla

1 grapat d'ametlles laminades 

1 grill d'all

oli

sal i pebre

SOM-HI

Traurem els greix ets del porc i li farem uns talls verticals com veure-ho a  la foto com si fos un llibre,
sense arribar al final, els talls no tenen que ser massa prims. Salpebrem.

Amb una cassola amb oli, rostim el llom per sella-ho per totes les bandes.

Una vegada a agafat color daurat per fora, el col·loquem amb la base sencera cap per a vall amb una cassola  i fiquem el grill d'all picat, el cobrim amb llet, rectifiquem de sal i pebre (millor molta al moment).

Baixem el foc i deixem que es vagi coent lentament. De tant en tant el anem regant per sobre amb la llet. A mitja cocció afegim la farina d'ametlla mesclada amb una mica mes de llet, per tant no s'agrumolli i continuem la cocció lentament.

Torrem l'ametlla laminada amb un altra paella i quan comenci a espessir la salsa, la tirem per sobre i servim.

La llet amoroseix molt el llom i queda super tendre.

La salseta per sucar-hi pa.!!!!!!!!!!

8 comentaris:

  1. L'àvia del Pol sempre ens el feia, era un dels seus plats estrella!
    M'apunto la recepta, que li faré una sorpresa al Pol ;)

    ResponElimina
  2. M'emporto la recepta!!! té molt bona pinta i segur que està boníssim!!!

    ResponElimina
  3. El llom de dos colors sempre queda molt tendre, cuinat amb la llet i les ametlles em sembla una opció molt bona per un dia de festa i gens cara.
    Petons.

    ResponElimina
  4. El llom admet tantes condimentacions...amb cervesa, amb raïm, ametlles bona opció.

    ResponElimina
  5. m'agrada moooolt el llom amb salsa de fruits secs!! genial aquest plat! petons

    ResponElimina
  6. Una recepta que agrada a petits i grans! Molt bona proposta, Isabel!

    ResponElimina
  7. Avui el faré jo,te molt bona pinta

    ResponElimina