La meva foto
Benvinguts a la meva cuina! Aquí hi trobareu, tot tipus, de receptes per la cuina del dia a dia. I algunes d'elles, elaborades al microones. Descobrireu que és una eina que serveix, per quelcom més, que per escalfar un got de llet! Espero que la visita sigui profitosa. I que en disfruteu, tant, com jo cuinant.

dissabte, 10 de setembre del 2011

SAMFAINA









FELIÇ DIADA



Estem amb plena temporada dels tomàques i verdures, es quan podem gaudir de plats plents de natura i sans a bon preu.

Avui per sort tenim maneres de consenvar i tindre el plaer de fruir del aquest regal de temporada, per mes temps.

Som-hi

INGREDIENTS:

  • ceba
  • pebrots
  • carbassó o i albergínia
  • tomàquets
  • 2 grills d'all
  • oli
  • sal
  • 1 pessic de sal
  • pebre
  • herbes (farigola, romaní) opcional

PREPARACIÓ:

Tallar la ceba, els pebrots, el carbassó o i albergínia i els grills d'all. Ratllar amb un bol els tomàquets.

Posar la paella o cassola al foc amb oli. Tirar la ceba i quan sigui transparent, afegir el pebrot, donar un parell de voltes i a continuació els carbassons i coure.

Quan falti una mica per que acabi , afegir el all i a continuació el tomàquet ratllat, salpebrar i posar la punta de sucre, deixar coure a foc lent fins que sigui tot cuit.

Fer conserva o com jo amb aquest cas vaig congelar a porcions.

Així gaudiren un temps de una fantàstica samfaina.

11 comentaris:

  1. Fantàstica aquesta samfaina! Quina feinada fer-ne tants pots, però val la pena!
    Em sembla que ens veiem dissabte que ve :)
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. Oooh! boníssima!!! mai pot faltar aquest plat!! així que val la pena fer-ne conserves!! petons

    ResponElimina
  3. A mi m'encanta fer-ne, de conserves. Va molt be tenir-ne fetes.
    petonets

    ResponElimina
  4. Renoi!, això és capacitat d'anticipació!, que bé fer tota aquesta samfaina per guanyar temps... Una abraçada! (t'informaré de l'hora i el lloc de la trobada per missatge al tf,ok?)

    ResponElimina
  5. muy buena la sanfaina y ademas ahora es el momento optimo de todas las verduras,una buena idea hacerlas en cantidad y conserva
    bona setmana
    peto

    ResponElimina
  6. A casa cada any en fem en conserva i així en podem gaudir tot l'any quan ja no tenim ni les albergínies ni pebrots del temps!
    Petons!

    ResponElimina
  7. Isabel; La samfaina, un plat d'aquells de tota la vida, que serveix per acompanyar també, plats de tota la vida.
    Jo amb les albergínies i pebrots també faig escalivades i les deixo al congelador.
    Que vagi de gust Isabel¡¡ :-D

    ResponElimina
  8. Mira que m'agrada i fa temps que no en menjo, ho hauré de solucionar aviat!
    Petons.

    ResponElimina
  9. m'encanta la samfaina!!!!! sobretot amb bacallà!!! quina producció que teniu! fa goig. petonets

    ResponElimina
  10. Jo també en faig de més i la congelo, així sempre tens samfaina casolana a punt, va molt bé per improvisar quan tens algun imprevist o tens poc temps per cuinar ;)

    ResponElimina
  11. Aquest estiu m'havia proposat fer conserves i melmelades i al final no he tingut temps de res, així que tinc el rebost ben buit!! Fantàstica la samfaina!

    ResponElimina