La meva foto
Benvinguts a la meva cuina! Aquí hi trobareu, tot tipus, de receptes per la cuina del dia a dia. I algunes d'elles, elaborades al microones. Descobrireu que és una eina que serveix, per quelcom més, que per escalfar un got de llet! Espero que la visita sigui profitosa. I que en disfruteu, tant, com jo cuinant.

dijous, 21 de febrer del 2013

MOUSSAKA GREGA

 
                                                                LA ALBERGÍNIA   
 Es una hortalissa d'origen oriental.
Te a la seva composició, una gran quantitat d'aigua i poc contingut vitamínic.
Te poc valor calòric i per això es recomanada amb les dietes d'aprimament, cuita o rostida.
Cuinada amb poc greix estimula el fetge.
Es pot enriquir el seu valor nutritiu i calòric , cuinada amb verdures peix, carns, formatges....
No es pot consumir crua. 


INGREDIENTS


3 albergínies

500 grams de carn picada (vedella i porc)

1 ceba gran

all

tomàquet fregit

2 cullerades de vi blanc

sal i pebre

mantega

4 cullerades de farina

500 ml. de llet

formatge ratllat 

oli

nou moscada

ELABORACIÓ


Tallar les albergínies fines i posar-les amb aigua salada, deixar una estona, escorres-les bé i fregir amb poc oli.

Fer un sofreixi't amb la ceba, l'all i el tomàquet, afegir la carn picada i quan sigui cuita, el vi amb una mica d'aigua i una cullerada de farina, deixar espessir i salpebrar.

  
Fregar el fons de la plata per anar al forn amb una mica de mantega i fer capes amb albergínia, carn picada, albergínia, carn picada, albergínia, alternant, l'ultima ha de ser d'albergínia.

Cobrir amb beixamel feta amb la mantega, la llet , la farina, sal i pebre i una mica de nou moscada,
tirar per sobre formatge ratllat i gratinar.

Acompanyat amb una amanida es un plat complert. 
 

10 comentaris:

  1. Isabel, quin aspecte més bo, aquesta moussaka. La cuina grega m'agrada moltíssim. I com tu dius al principi, vitamínica i molt sana!! Petonets i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  2. quina gràcia !! saps que? avui tinc un sopar a casa i a que no saps que faré.....moussaka!! jaja espero que em quedi la meitat de bé que la teva! petonets i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  3. Hummmmmmmmm que bona !! Ara fa temps que no en faig .
    Petons

    ResponElimina
  4. És un dels meus plats preferits. I perfecte per dur al tupper a la feina. Boníssim!

    ResponElimina
  5. Quines ganes de menjar mussaka! La faig semblant, encara que també l'hi poso una capa de patates.
    Petons.

    ResponElimina
  6. Isabel; Com molt bé deia, Vàzquez Montalban, si Europa tingues una bandera, tindria que portar una alberginia, doncs tots els paisos mediterranis l-ha fan servir molt.
    Un gran plat a base de carns i d-una hortalisa molt i molt bona.
    Salutacions Isabel.

    ResponElimina
  7. M'agradan molt les albergínies i aquesta recepta és de 10!!!
    Petonets

    ResponElimina
  8. Un plat complet deliciós, ideal pels dies de fred com avui.

    ResponElimina
  9. M'has arribat a cor!!! Sóc una enamorada de la cuina grega i la moussaka ja és el meu plat preferit...Quina delícia.

    ResponElimina
  10. La moussaka m'encanta. Feta així és una delícia!
    Una abraçada,
    Nani

    ResponElimina