Benvinguts a la meva cuina!
Aquí hi trobareu, tot tipus, de receptes per la cuina del dia a dia. I algunes d'elles, elaborades al microones. Descobrireu que és una eina que serveix, per quelcom més, que per escalfar un got de llet!
Espero que la visita sigui profitosa. I que en disfruteu, tant, com jo cuinant.
Som a dia 28 i esta acabant la convocatòria de la Judith i de la Mònica de Memòries d'una cuinera. Aquest mes, ens van proposar, una recepta d'ous farcits. Ufff!!!!!!!...quasi no arribo a temps. INGREDIENTS 6 ous pollastre rostit (pasta per fer croquetes) 1/2 ceba 1 cullerada de farina 250 ml. de llet sal i pebre oli formatge ratllat (tipus emmental) per la beixamel 20 grams de mantega 20 grams de farina 250 ml. de llet sal i pebre nou moscada SOM-HI Coure els ous.
M'entres tant piquem el pollastre (tenia un tros que em va sobrar del rostit d'ahir) com per fer croquetes.
Posar a la paella una mica d'oli, enrossir la ceba ratllada, el pollastre picat, la farina, fer un parell de voltes, salpebrar i afegir la llet tot remenant fins que es desprengui de les parets de la paella.
Deixar refredar i amb aquesta pasta podem fer les croquetes.
Jo la he aprofitat per farcir els ous durs.
Primer pelar i tallar els ous, treure el rovell i reservar.
Farcir la clara del ou cuita amb la pasta de croquetes i colocar a la safata del forn amb el farcit avall.
Cobrir amb beixamel i formatge ratllat. Al forn i gratinar.
Servir amb una mica de rovell d'ou ratllat.
La resta de rovells els podem aprofitar per posar a las amanides o per fer qualsevol farcit o remenat.
Ja comença la calor i a totes hores, venen de gust les amanides INGREDIENTS 1 bossa de amanida de canonges 6 maduixes 50 grams de formatge de cabra anacards per la vinagreta 3 parts d'oli d'oliva 1 part de vinagre de poma mel sal SOM-HI Rentar les maduixes, assecar i tallar a daus petits. Tallar el formatge a cuadrets. Posar a la safata els canonges nets, les maduixes, el formatge i els anacards. Amanir al moment de servir amb la vinagreta feta a les porcions abans indicades
Amb aquesta recepta, participo a la convocatòria de la Recepta del 15 de la Marina de Xocolata Desfeta i la Sandra i el Xavi dels Fogons de la Bordeta. Espero que us agradi
INGREDIENTS
llesques de pa de pagès
tomàquets de sucar
verat escabetxat
SOM-HI
Agafem les llesques de pa i les torrem a la graella.
Suquem les llesques amb tomàquet
I farcim amb l'escabetx.
La recepte del escabetx, esta publicada al bloc.
L'escabetx es un sistema de conservació dels aliments, quan mes reposat millor, mes bo menga-ho a partir del endemà de fer-lo. Bon profit!!!!!!!!!
L' Eva es fa gran, ja ha fet 9 anys. Aquesta setmana a sigut el seu aniversari, l' hem celebrat amb família, amb un pastis de xocolata, xocolata i mes xocolata...... Aquesta passió per la xocolata, l'heretat de la seva iaia, mai tenim prou...... Aquí teniu la recepta del pastis.
INGREDIENTS:
200 grams de farina 50 grams de cacau 200 grams de sucre 3 ous 200 ml. de llet 1 sobre de llevat 50 grams de mantega melmelada de maduixa
per decorar 100 grams de xocolata fondant 2 cullerades de nata líquida lacasitos de colors llapissos pastissers del Dr. Oetker un tub de galetes tipus Oreo 1 cullerada de nocilla
SOM-HI
Barrejar el rovells amb el sucre, afegir la llet i poc a poc la farina tamitzada barrejada amb el cacau i el llevat, afegir amb una llengua i amb conte les clares pujades.
Ficar amb un motllo rodó de uns 20 cm. i al forn preescalfat a 180 º uns 40 minuts.
Quan s'hagi refredat obrir el pa de pessic per la meitat i farcir amb melmelada la base d' abaix, l'altre meitat per la part de tapar-ho, l' estendrem la mantega pomada i tapem.
Desfem el fondant al micró i afegim la nata, cobrim la superfície, deixem refredar i decorem a gust.
Al voltant del pa de pessic li posem nocilla perquè s'enganxin les galetes i ja pode-ho veure el resultat.
El altre dia vaig trobar a les botigues de Casa Ametller, uns carbassons que jo no coneixia, rodons i d'un tamany per fer los farcit, de mida individuals. La veritat es que al plat queden de capritx!!!!
INGREDIENTS:
4 carbassons rodons 1 ceba 1/2 porro 200 grams de xampinyons 1 grill d'all 1 grapat de pinyons sal i pebre oli 1 cullerada sopera de farina 1 got de llet formatge ratllat cues de gambetes pelades (opcional)
SOM-HI
Agafem els carbassons i tallem el barret i reservem. Amb la cullera de fer boles , buidem els carbassons. Deixant no mes una capa de 1 cm. al costat de la pell.
Els rentem i coem o al microones o bullim amb aigua i sal no massa tems amb de quedar semi tous.
Rentem la ceba, el porro i els xampinyons, l'all i tallem petit, juntament amb el interior del carbassó,(el que em buidat), tallat també petit.
Passem per la paella, 1er. la ceba i el porro, desprès els xampinyons, l'all, i els pinyons, tot junt. Si posem gambetes es el moment de afegir·les.
Afegim una cullerada de farina, donem unes voltes i afegim la llet, salpebrem i amb tot junt, fem una beixamel, amb la que farcirem els carbassons buits.
Col·loquem a la safata del forn calent, sobre posem formatge ratllat i dalt i baix de 10 a 15 minuts.