La meva foto
Benvinguts a la meva cuina! Aquí hi trobareu, tot tipus, de receptes per la cuina del dia a dia. I algunes d'elles, elaborades al microones. Descobrireu que és una eina que serveix, per quelcom més, que per escalfar un got de llet! Espero que la visita sigui profitosa. I que en disfruteu, tant, com jo cuinant.

diumenge, 3 d’octubre del 2010

CONFITURA DE SINDRIA I MELMELADA DE PERA





Al blog de PA AMB TOMÀQUET de Mary Lou, vaig veure aquesta confitura i em vaig quedar amb ella. Es fàcil i bonissima.



INGREDIENTS:

  • 600 grams de síndria

  • 350 grams de sucre

PREPARACIÓ:

Es fa amb la pell de la síndria, la part blanca i deixa una mica de part vermella.

Es talla a tros sets treien la pell verda i es posa a coure amb el sucre a foc lent fins que es faci almívar. De tan en tan remenar i esta feta quan sigui ven toba.

Quan sigui cuita, avocar amb pots esterilitzats amb l'almívar, tapar i posar el pot cap per avall, fins que es refredi.

MELMELADA DE PERA

El Roger en va dur peres d'un perer del pati del Prat. Aquesta classe de peres es molt bona, però s'ha de consumir ràpid, per tan i ja que havia fet la confitura de síndria, vaig pensar en fer melmelada.


INGREDIENTS:

  • 1 kg. de peres

  • 450 grams de sucre

  • 1 llimona

  • pal de canyella

  • canyella en pols

PREPARACIÓ:


Pelar i tallar les peres a trossets, coure al micró, 4 minuts al 100 % amb el pal de canyella i pell de llimona, si es prefereix al foc amb un cassó amb una mica d'aigua.

Treure la pell i el pal i afegir el sucre i una cullerada de suc de llimona, triturar i coure aproximada ment 1/2 hora, fins que agafa una mica de color i espessa.

Apartar del foc i afegir una mica de canyella en pols (a gust).

Col·locar amb pots de vidra esterilitzats, tapar i coure al bany Maria uns 15 minuts.

Posar els pots, cap per avall, fins que es refredi i tindrem una melmelada casolana boníssima.

6 comentaris:

  1. Totes dues propostes em semblen super originals, tan la síndira com la pera no acostumen a ser fruites que trobis en conserva al super, oi? Així en pots gaudir tot l'any!

    ResponElimina
  2. Sempre m'ha fet respecte fer confitures, per això d'esterilitzar els pots. I si no ho faig prou bé i es fan malbé?. Ho hauré de provar d'una vegada per totes!

    ResponElimina
  3. Molt originals aquestes confitures!, en tastaria unes culleradetes de cada de bon grat...Una abraçada!

    ResponElimina
  4. No he tastat mai ni una cosa ni l'altre, dos propostes molt originals!

    ResponElimina
  5. Quina combinació més maca, l'hauré de provar!

    ResponElimina
  6. Hola GEMMA ,GLÒRIA, MERCÈ , CRISTINA I MªANGELS

    La veritat fa mandra possar-ti, però les melmelades i confitures son fàcils i agraides.
    Ens veiem aviat.
    Petonets

    ResponElimina