La meva foto
Benvinguts a la meva cuina! Aquí hi trobareu, tot tipus, de receptes per la cuina del dia a dia. I algunes d'elles, elaborades al microones. Descobrireu que és una eina que serveix, per quelcom més, que per escalfar un got de llet! Espero que la visita sigui profitosa. I que en disfruteu, tant, com jo cuinant.

divendres, 27 de setembre del 2013

VERDURES SALTEJADES AMB SALSITXES

  Ja hem tornat a la normalitat i amb ella a la convocatòria que ens proposen les nostres amigues de Memòries d'una cuinera,  aquest mes " dinars de carmanyola "

INGREDIENTS
                                                                              
2 carxofes


1 pastanaga

un grapat de pèsols

unes mongetes verdes (opcional)

1 ceba o un porro

1 grill d'all

3 salsitxes

sal, oli i pebre


SOM-HI

Netejar les carxofes, pelar i  tallar les puntes i a quartets, triar els pèsols, pelar i tallar la pastanaga, l'all i la ceba a bocins petits.

Amb una cassola amb una mica d'oli coure les salsitxes i reservar.


 A la mateixa cassola, ficar les carxofes, tapar perquè no esquitxin i deixar que agafin color,  reservar.

 Poxar la ceba, afegir l'all i la pastanaga , donar un parell de voltes i tot seguit un rajolí de vi, deixar evaporar una mica i a continuació tirar 1/2 got d'aigua, quan comenci a bullir ficar les mongetes i  el pèsols, deixar bullir 10 minuts i afegir les carxofes, baixar el foc, deixar fer a poc a poc, salpebrar i si cal, posar una mica mes d'aigua.

 Coure fins que estiguin tendres, 2 minuts abans de apartar-les del foc tirar les salsitxes tallades.

Deixar refredar i omplir la carmanyola.

Plat únic, es pot escalfar al micro, però sempre destapat o amb un recipient apte.

Per que sigui un menú complert de postres un iogurt.

Bon profit!!!!!!!!!!!

8 comentaris:

  1. Un plat molt bo, per la carmanyola o no. M'agrada com queda el sabor de les salsitxes i les carxofes juntes.
    Ja queda menys pel Bonpreu, sembla que ha passat una eternitat desde la ùltima vegada.
    Petons.

    ResponElimina
  2. Jo sóc de les que per dinar sempre necessita menjar verdura... així que la teva proposta m'encanta!

    ResponElimina
  3. Quina idea! no he provat mai les verdures amb saltxitxes! això deu estar requetebò!

    ResponElimina
  4. Tot plat que porti verdures m'encanta, i així barrejades amb salsitxes encara més. Crec que ja sé que faré demà per dinar que ahir vaig comprar salsitxes.
    petons

    ResponElimina
  5. Això del iogurt de postres ho faig moltes vegades, em costa la fruita...
    Una carmanyola perfecte per a un àpat complert.
    Moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  6. Els saltejats són perfectes per la carmanyola! Moltíssimes gràcies guapa per participar! petonets

    ResponElimina
  7. Un menú molt bo!!! tant si és o no de carmanyola! petó

    ResponElimina