La meva foto
Benvinguts a la meva cuina! Aquí hi trobareu, tot tipus, de receptes per la cuina del dia a dia. I algunes d'elles, elaborades al microones. Descobrireu que és una eina que serveix, per quelcom més, que per escalfar un got de llet! Espero que la visita sigui profitosa. I que en disfruteu, tant, com jo cuinant.

dijous, 19 de maig de 2016

FIDEUÀ VEGETAL AMB ALLIOLI D'OLIVADA

 


Aquest mes la Mercè de Destapant Cassoles, a la seva convocatòria mensual " Del blog al plat  ", ens proposa fer una recepta de la popular cuinera Mireia Carbó.
Ella sempre a les seves classes, prepara amb la seva soltesa plats fantàstics, fets amb un plis-pas, amb una gràcia especial, que fa fàcils plats que són de luxe.
La seva cuina és accessible a tothom, jo per exemple he assistit a diferents classes de cuina, però de les receptes que més he posat en pràctica, són les de la Mireia.
Gràcies Mireia, per fer-nos fàcils plats fantàstics. 
                                                                               

 INGREDIENTS

300 grams de fideus cabell d'àngel (00)
1 litre de brou casolà de verdures
1/2 pebrot vermell
1 pebrot verd
1 carbassó
1 pastanaga
2 carxofes
oli d'oliva
sal

Per a l'allioli d'olivada:
1 gra d'all
100 ml de llet
20 olives negres d'Aragó
Oli de gira-sol

ELABORACIÓ

Poseu els fideus a la safata del forn i torreu-los a 180 ºC fins que siguin ben rossos.

Talleu les verdures a dauets. En una paella arrossera, daureu les carxofes i afegiu-hi després la resta de vegetals.

Quan siguin cuits, incorporeu-hi els fideus i el brou de verdures ben calent fins que trenqui el bull.

Retireu-ho del foc i continue-ho la cocció al forn a 220ºC uns minuts més.

Prepare-ho l'allioli dins el got de la batedora elèctrica, triturant l'all amb la llet, les olives sense pinyol i l'oli de girasol. (Com a mi no m'agraden les olives, al seu lloc, ho vaig canviar per pasta d'olivada).

Serviu la fideuà acompanyada amb la salsa d'allioli.



Aquesta recepta és apta per a persones que fan una dieta vegetariana.

 

5 comentaris:

  1. Per mi es una manera diferent de fer la fideuà, enrossint primer els fideus al forn. Ho tinc que probar i el allioli amb olivada també.
    Petons.

    ResponElimina
  2. Pintassa! M'apunto aquest all-i-oli d´olivada. Salutacions...

    ResponElimina
  3. Quin platillo!, això d'incloure-hi l'olivada l'ha dd fer realment gustós!, gràcies un cop més Isabel!
    *POSO L'ENLLAÇ AL MEU BLOG OK?

    ResponElimina
  4. Una propuesta bien sana y diferente de tomar una buena fideua.
    peto

    ResponElimina
  5. Una recepta molt ben triada pel repte dedicat a la Mireia Carbó!!! Amb aquests ingredients has aconseguit una recepta estupenda!! Petons,

    ResponElimina