La meva foto
Benvinguts a la meva cuina! Aquí hi trobareu, tot tipus, de receptes per la cuina del dia a dia. I algunes d'elles, elaborades al microones. Descobrireu que és una eina que serveix, per quelcom més, que per escalfar un got de llet! Espero que la visita sigui profitosa. I que en disfruteu, tant, com jo cuinant.

dimarts, 31 de maig del 2011

MELMELADA D'ALBERGINIA


La melmelada d'albergínia, es mol adient, per omplir tarteletes per aperitiu amb crema de formatge.


INGREDIENTS:

  • 3 albergínies
  • la meitat del pes de sucre
  • 1 llimona suc
  • aigua
  • sal
  • canyella
PREPARACIÓ:


Netejar les albergínies i tallar a daus, posar a remull amb aigua i sal, durant uns minuts, per tant de treure l'amargor.
Rentar i escorre-les, posar amb una cassola amb una mica d'aigua fins que siguin cuites, escórrer-les i passar per la batedora per fer puré.
Posar a la cassola, el suc de la llimona, el sucre, la pell de llimona i la canyella. Quan comenci a bullir afegir el puré i deixar coure a foc mitja una ½ hora aproximada ment.
Retirat del foc treure la pell de llimona i la branca de canyella. Omplir els pots de vidre escaldats , procurar quedin plens. Posar cap avall i deixar refredar, per que facin el buit.
Posar una etiqueta amb la data.

18 comentaris:

  1. Ha de ser molt bona i, com dius, combinar molt bé amb formatge.

    ResponElimina
  2. Isabel, mai havia vist una melmelada d'albergínia. Mira que no sóc molt amiga de les albergínies però m'he quedat amb ganes de tastar-la!
    Moltíssimes gràcies per participar al memòries!
    Petonets.

    ResponElimina
  3. Quina melmelada més original, la provaré!

    ResponElimina
  4. Hola Isabel,
    Què original. Mai havia vist una melmelada d'alberginia. Haurem de fer-la! PEtons

    ResponElimina
  5. Mai he tastat una melmelada d'albergínia. I em costa una mica imaginar-me-la en la torrada del matí... Però en prenc nota que ara quan comencin a venir les albergínies d'aquí (tendres i bones), segur que m'animo a fer-la!
    Petons

    ResponElimina
  6. Ostres, aquí m'has deixat bocabadada! D'albergínies? Això sí que no ho havia sentit pas mai! Segur que és boníssima!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  7. Ideal per fer una tapeta salada...
    Molt original.
    Petonets

    ResponElimina
  8. d'alberginia?? el primer cop que la veig! ha d'estar boníssima!!! per fer aperitius ha de ser la bomba!!! Moltíssimes gràcies per participar. ah! i no demanis disculpes pel retard! si el proper cop et retrases una setmana, t'enllaçarem igual!!!!! ;) petonets

    ResponElimina
  9. La veritat és que no se m'hagués acudit mai de fer melmelada d'albergínia. Què original i em sembla que també ha d'estar increïble. A mi m'agrada molt fer soparets amb els amics i provar diferents tapes, montaditos... I em sembla que amb això els sorprendré.
    Quan em surtin les albergínies a l'hort ja tinc feina a fer.
    Petons

    ResponElimina
  10. Isabel, t´has lluÏt, eh! La font d´inspiració ha estat el viatge?...
    Em ve salivera pensar en un montadito amb aquesta melmelada uf!

    ResponElimina
  11. Boníssima, Isabel!!! jo la vaig fer una nadal pels aperitius i ens va encantar a tots!
    Petonets

    ResponElimina
  12. A casa n'he fet més d'un cop i sempre té molt èxit. La gent que en menja primer es sorprèn i fa cara rara, però quan la tasten canvien d'opinió al moment. És boníssima, oi? :)

    ResponElimina
  13. Aquesta melmelada m´anirà força bé, per afrofitar les alberginies de l´hort del pare, serà una delicia prendre-la amb formatge.... Ohhhhhhhhhh!!!!!! Que bona...... Em faig seguidora el teu blog. Petons,

    ResponElimina
    Respostes
    1. esta per xuparse els dits esta vonisima la repetire mes de100 cops la opinio de la que els han provat si si si si

      Elimina
    2. M'alegra que t'agradi, intento fer receptes del dia a dia senzilles i fàcils d'el·laborar.
      Gràcies per visitar el meu blog.
      ISABEL

      Elimina
  14. quanta llimona? quanta aigua?a foc lent oi? trobo que és una mica confusa per les mesures, pots afegir-les? gràcies

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola com pots veure he rectificat, espero que et quedi mes clar.
      Gràcies per visitar el meu blog.

      Elimina
  15. Les albergínies amb pell o sense?

    ResponElimina