La meva foto
Benvinguts a la meva cuina! Aquí hi trobareu, tot tipus, de receptes per la cuina del dia a dia. I algunes d'elles, elaborades al microones. Descobrireu que és una eina que serveix, per quelcom més, que per escalfar un got de llet! Espero que la visita sigui profitosa. I que en disfruteu, tant, com jo cuinant.

dijous, 22 de setembre del 2011

PASTIS DE PASTANAGA AMB FRUITS SECS





L' Igor es molt agraït, tot ho troba boníssim, aquesta setmana va fer 41 anys i vaig fer-li un pastis de pastanaga.
Molt senzill i ràpid, amb aquest cas el vaig fer al microones, però si vole-ho també pode-ho adaptar-lo al forn.



INGREDIENTS:

  • 1 mida tassa o bol de farina
  • 3/4 mida tassa o bol de sucre
  • 1 1/2 mida tassa de pastanaga ratllada
  • 1/4 de la mateixa mida d'oli de gira-sol
  • 2 ous
  • 1 cullerada sopera de llevat
  • canyella en pols
  • fruits secs (nous, ametlles, panses de Corint.....)
  • 1 pessic de sal
  • ratlladura de llimona
  • coco ratllat per decorar (optatiu)


PREPARACIÓ:
Mesclem tots els ingredients, menys les clares d'ou.

Afegir els fruits secs trossejats i les clares d'ou, pujades a punt de neu.

Omplim amb un motllo de silicona, que prèviament el mullem i escorrem, fiquem al micro
ones 10 minuts al 75% de potencia ( uns 600 W).

Deixem reposar dins del micro uns minuts, comprovant que el centre sigui cuit i
desmotllem.

Si ho coem al forn tradicional a 180º uns 30 minuts.

Decorar a gust, si fique-ho coco ratllat, abans pintar amb una mica d' almívar perquè
s'enganxi.

Les mides de la tassa, que ho vaig fer es d'aproximadament 300 ml.

El fet de mullar el motllo es un truqui..... perquè es desmotlli amb facilitat.

Bon profit.

9 comentaris:

  1. Pues felicitats L' Igor, te ha quedado muy bonito y buenos seguro porque la combinacion esat muy bien
    peto

    ResponElimina
  2. Oh! Al microones? M'encanten els pastissos de pastanaga!! L'haurem de provar!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  3. Quina bona pinta que te, i el milllor es que es fa al microones, que vol dir, ràpid!
    Gemma

    ResponElimina
  4. La reina del micro- ones!, quin pastisset més bonic!, i com cuides al gendre... i que maco que és!.Una abraçada!

    ResponElimina
  5. Isabel; En primer lloc felicitats per la part que et toca, i en segon lloc més felicitats per aquest pastís de pastanaga, gran desconeguda aquesta verdura a la cuina, però veus que bé, un pastís, acompanyat amb fruits secs.
    Que vagi de gust Isabel¡¡ :-D

    ResponElimina
  6. no utilitzo mai el microones per cuinar! serà qüestió d'explotar-l'ho, no??? m'agraden els pastissos amb verdures. Felicitats a l'Igor! petonets

    ResponElimina
  7. No he mullat mai el motlle. Ho provaré.
    Petonets,
    Nani

    ResponElimina
  8. M'encanten les coques de pastanaga, queden meloses i molt gustoses.
    Felicitasts a l'Igor!

    ResponElimina
  9. Un pastís boníssim!!! m'emporto la recepta!!
    Felicitats a l'Igor!!
    Petonets

    ResponElimina