La meva foto
Benvinguts a la meva cuina! Aquí hi trobareu, tot tipus, de receptes per la cuina del dia a dia. I algunes d'elles, elaborades al microones. Descobrireu que és una eina que serveix, per quelcom més, que per escalfar un got de llet! Espero que la visita sigui profitosa. I que en disfruteu, tant, com jo cuinant.

diumenge, 27 de desembre del 2015

CARBASSA AL FORN AMB FORMATGE BLAU I NOUS


                                               Propietats de la carbassa

La carbassa es una hortalissa de tardor i d'hivern ,amb moltes propietats entre elles:
Te poques calories  i un alt contingut de propietats - Vitamina A- B- magnesi- potassi- ferro. Reforça les defenses. Apropiada per mantenir el nivell estable de glucosa i prevé la diabetis i regula el colesterol entre altres propietats.
Es por cuinar com tots coneguem, en crema, pures, saltejada, amb llegum, gratinada i inclòs amb postres.

INGREDIENTS
1 carbassa 
formatge blau
nous
oli d'oliva
sal i pebre negre
fulles de canonge
SOM-HI 
Posar a escalfar el forn a 180ºC. Mentrestant, anirem tallant la carbassa. Es pot coure amb la pell (jo li vaig treure). Un cop pelada i buida de llavors es talla a rodelles o a daus, tot procurant el trossos  siguin del mateix gruix.
Col·locarem els trossos amb una safata de forn, sobre paper especial per coure al forn, ho salpebrem al gust. Hi afegim un bon raig d'oli d'oliva. Ho enfornem uns 20 minuts i afegim el formatge blau i les nous trossejades i tornem a enfornar 5- 8 minuts mes. 
Bon profit!!!!!!

4 comentaris:

  1. La carbassa al forn agafa un gust, una dimensió diferent, la faig sovint. M'ha agradat el fet d'afegir-hi formatge blau, la propera vegada serà així.
    Salut!

    ResponElimina
  2. Quin plat! lliga molt bé el formatge blau amb les nous...en dono fe.

    ResponElimina
  3. Sembla deliciós, Isabel. Per llepar-se'n els dits!

    ResponElimina