La meva foto
Benvinguts a la meva cuina! Aquí hi trobareu, tot tipus, de receptes per la cuina del dia a dia. I algunes d'elles, elaborades al microones. Descobrireu que és una eina que serveix, per quelcom més, que per escalfar un got de llet! Espero que la visita sigui profitosa. I que en disfruteu, tant, com jo cuinant.

dimarts, 6 de novembre del 2012

PASTIS SALAT DE FIGUES AMB FORMATGE DE CABRA




El temps de les figues se està acabant, però encara es troben i podem aprofitar,
per fer un pastis diferent.
Vaig veure aquesta recepta amb una revista a la Pelu.., no recordo quina, em va agradar,
la vaig anotar i la hi fet, una mica tunejada.......
A veure si us agrada?????

INGREDIENTS

4 llesques de pa integral o llevors

200 grams de figues seques

200 grams de figues fresques

250 grams de formatge de cabra fresc

3 fulles de gelatina 

20 cl. de nata liquida

1 branqueta de romaní

sal i pebre

40 cl. d'aigua

100 grams de sucre 

2 llimones

SOM-MI

Posar a coure l'aigua amb el sucre amb el suc de les dues llimones, durant 5 minuts, apartar-ho del foc i ficar dins les figues seques durant unes hores per marinar-les.

Posar les fulles de gelatina amb aigua freda perquè s'estovin.

Amb un cassó i a foc lent, posar el formatge amb la branca de romaní i la nata perquè s'escalfi, remoure  fins obtenir una crema i salpebrar.

Ficar aquesta crema amb un bol i batre, afegir les fulles de gelatina escorregudes apartant la branca de romaní i tornar a batre.

Escorre les figues seques de la marinada i reservar el xarop.

Ficar amb un motllo tipus plum cake prèviament folrat amb paper film, al fons 2 llesques del pa, una al costat del altre,  que cobrirem amb la crema de formatge, sobre una capa de figues seques marinades, formatge i sobre llesques de pa, i per ultim la resta de formatge.

Ficar a la nevera unes 3 hores (mínim).

Escalfa el xarop reservat i fica uns minuts les figues fresques, tallades a quarts.


Una estona abans de servir, treure el pastis o terrina de la nevera. Desmot llar i posar sobre, les figues fresques.

Bon profit!!!!!!!!!!!

18 comentaris:

  1. Quin pastís més original! La combinació de figues o formatge queda boníssima.
    Imagino que deu ser un pastís salat, oi?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pues si Gemma, es un pastís salat, el sucre només s'utilitza per l'almívar de estovar les figues seques.

      Elimina
  2. Ohhh no sabia si seria dolç o salat quan he vsit la foto! m'encanta la combinació que has fet! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Roser, es un pastís salat.
      El sucre es per fer l'almívar.
      Petons

      Elimina
  3. Quina pinta.... a mi les figues no em tiren gaire però aquest pastís segur que el tastaria!!

    ResponElimina
  4. Formatge i figues...una combinació perfecte...
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es d'allò que ho proves i et sorprèn.
      Petons i fins aviat.

      Elimina
  5. És molt original! la combinació com diu la Gemma, perfecte, no es pot demanar més!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. De fet es un pastís salat, amb el toc dolç de la fruita.
      Petons

      Elimina
  6. Quina bona pinta i super original, jo també aprofito les receptes de les revistes de la pelu!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Encara que siguin xafarderies, també podem aprofitar alguna cosa, d'aquestes revevistes.

      Elimina
  7. Quina bona idea! Me la guardo per fer quan venen convidats. Es perfecte!

    I com t'acabo de trovar a la bloggesfera, em quedo per aqui.
    salutacions

    ResponElimina
  8. Figues i formatge! Una delícia!! Ja veig que no em cal passar vergonya a la pelu amb les receptes: sempre estic fent fotos amb el mòbil, anotant-les, i al final vé la perruquera, arrenca el full i em diu: però si són per tu!! Ens veiem aviat. Petons!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es un dels ùnics moments que tenim per relaxarnos.
      Fins divendres

      Elimina
  9. Hola Isabel guapa tu

    He vingut per donar-te les gràcies per la teva visita i les teves paraules

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
    Respostes
    1. Espero que estiguis millor, no tens perquè donarme les gràcies.
      Petons

      Elimina