La meva foto
Benvinguts a la meva cuina! Aquí hi trobareu, tot tipus, de receptes per la cuina del dia a dia. I algunes d'elles, elaborades al microones. Descobrireu que és una eina que serveix, per quelcom més, que per escalfar un got de llet! Espero que la visita sigui profitosa. I que en disfruteu, tant, com jo cuinant.

dijous, 2 d’octubre del 2014

TARTA DE POMA



Aquest, es un pastís que pot solucionar imprevistos, si tenim els ingredients a casa, el podem fer en uns 40 minuts i així poder oferir-lo als amics que ens diuen: Que, hi ets a casa, ens convides a cafè?
Quasi sempre tinc pasta de full, si no al frigorífic, al congelador per aquest casos.


INGREDIENTS

1 massa de pasta de full

crema pastissera o 2 terrines de crema catalana

2 pomes tipus golden o reineta

150 grams de sucre

100 ml. d'aigua 

suc llimona

SOM-HI

Trèiem de la nevera la massa de pasta de full, per que agafi la temperatura ambient.

M'entres encenem el forn per que s'escalfi.

Pelem i tallem la poma a grills i la submergim amb una mica d'aigua amb suc de llimona.

Folrem la base del motllo amb el paper vegetal que acompanya la massa de full i estenem sobre la 
massa, adapta'n-la a les parets del motllo.

Punxar la base de la massa i ficar sobre la crema pastissera o 2 terrines de crema catalana, estendre amb la part rodona  de una cullera i sobre col·locar els grills de poma escorreguda. 

Al forn a 180 C. aproximadament, dalt i baix amb aire uns 25 minuts, fins que veiem que les vores de la massa agafen color.

Deixar refredar i pintar amb un almívar espès.

La proporció per fer el almívar es 150 de sucre per 100 d'aigua. Remenar i quan comença a bullir, baixar el foc i 3 minuts mes. Es pot fer mes quantitat, ficar-ho amb un pot i conservar a la nevera. Per donar-li una mica de color faig afegir una cullereta de sucre cremat líquid.
 

4 comentaris:

  1. A mi també m'agrada tenir pasta de full a casa, et treu de més d'una, sigui una preparació salada o dolça.
    Una tarta de poma clàsica i bona.
    Petons.

    ResponElimina
  2. quina pintassa !! m'agrada molt la pasta de full amb fruita! petons

    ResponElimina
  3. Amb el truc de les terrines de crema catalana, tens un pastís espectacular en un pim pam!

    ResponElimina
  4. M'encanta la tarta de poma, i amb pasta de full es espectacular!!!
    Petonets.

    ResponElimina